ASOCIAȚIA DE DEZVOLTARE INTERCOMUNITARĂ

„VRANCEA CURATĂ”  

 

Asociația s-a înființat în anul 2008 sub denumirea: Asociația de Dezvoltare Intercomunitară  “Vrancea Curată”.

Scop
Asociația se constituie în scopul înființării, organizării, reglementării, finanțării, exploatării, monitorizării și gestionării în comun a serviciilor de salubrizare pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, precum și realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional destinate înființării, modernizării și/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilități publice aferente Serviciilor pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciilor.
Asociația se constituie în scopul înființării, organizării, reglementării, exploatării, finanțării, monitorizării și gestionării în comun a serviciului de colectare, transport, tratare și depozitare a deșeurilor municipale (denumit Serviciul) pe raza de competență a unităților administrativ-teritoriale membre, precum și pentru realizarea în comun a unor proiecte de investiții publice de interes zonal sau regional destinate înființării, modernizării și/sau dezvoltării, după caz, a sistemelor de utilități publice aferente Serviciului, pe baza strategiei de dezvoltare a Serviciului. Forma de gestiune a Serviciului va fi gestiunea delegată, care se va realiza în baza unui/mai multor contracte de delegare a gestiunii atribuit(e) operatorilor conform prevederilor Legii nr.51/2006, cu modificările și completările ulterioare, și ale legilor speciale aplicabile.

Asociații declară că interesul comun ce stă la baza constituirii Asociației este interesul general al locuitorilor de pe raza unităților administrativ-teritoriale membre pentru îmbunătățirea calității Serviciului, în condițiile unor tarife și/sau taxe care să respecte limitele de suportabilitate ale populației și principiul “poluatorul plătește”, atingerea și respectarea standardelor europene privind protecția mediului, precum și creșterea capacității de atragere a fondurilor pentru finanțarea investițiilor necesare în intrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciului.

Obiective
Să monitorizeze executarea contractului/contractelor de delegare și să informeze regulat membrii săi despre aceasta, să urmărească îndeplinirea obligațiilor asumate de operatori.
–  Să pregătească și să aprobe Strategia de Dezvoltare;
– Să îmbunătățească planificarea investițiilor în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciilor;
– Să monitorizeze derularea proiectelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciilor, inclusiv realizarea investiției aferente Proiectului prin accesarea de fonduri europene;
–  Să constituie interfața pentru discuții și să fie un partener activ pentru autoritățile administrației publice locale în ceeace privește aspectele de dezvoltare și de gestiune a Serviciilor, în scopul de a coordona politicile și acțiunile de interes general în vederea implementării unui management integrat al deșeurilor în județul Vrancea;
–  Să elaboreze documentaţia aferentă procedurii de stabilire a modalităţii de gestiune a serviciilor de utilităţi publice;
– Să încheie contractul/contractele cu operatorii, în numele şi pe seama unităţilor administrativ-teritoriale membre implicate, care vor avea împreună calitatea de delegatar, astfel cum este prevăzut de art. 30 din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În funcţie de specificul activităţilor care compun Serviciul, delegatar pot fi toţi membrii Asociaţiei pentru toate activităţile sau numai o parte din aceştia pentru anumite activităţi;
– Să monitorizeze executarea contractului încheiat/contractelor încheiate cu operatorul/operatorii şi să informeze regulat membrii săi despre aceasta, să urmărească îndeplinirea obligaţiilor asumate de operatori, îndeosebi în ceea ce priveşte realizarea indicatorilor de performanţă, executarea lucrărilor încredinţate operatorilor şi calitatea Serviciului furnizat utilizatorilor, şi, potrivit mandatului primit şi în conformitate cu prevederile contractuale, să aplice penalităţile contractuale;
– Să elaboreze şi să aprobe documentaţia de atribuire, care va include obligatoriu proiectul contractului de delegare a gestiunii ce urmează a fi atribuit şi anexele obligatorii la acesta – în cazul gestiunii delegate, respectiv documentaţia aferentă modalităţii de gestiune directă.

MEMBRII
Asociații declară că interesul comun ce stă la baza constituirii Asociației este interesul general al locuitorilor din județul Vrancea, pentru îmbunătățirea calității Serviciilor în condițiile unor tarife și/sau taxe care să respecte limitele de suportabilitate ale populației și principiul poluatorul plătește, atingerea și respectarea standardelor europene privind protecția mediului înconjurător, precum și creșterea capacității de atragere a fondurilor pentru finanțarea investițiilor necesare în infrastructura tehnico-edilitară aferentă Serviciilor

Adunarea Generală a Asociației
Adunarea generală este organul de conducere al Asociaţiei, format din primarii de municipii, oraşe şi comune, respectiv Preşedintele Consiliului Judeţean, care sunt reprezentanţii de drept ai unităţilor administrativ-teritoriale membre, sau delegatarii acestora împuterniciți să reprezinte acest scop la o întâlnire a Adunării Generale.

Consiliul Director
Consiliul director este organul executiv de conducere a asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi este format din preşedintele asociaţiei de dezvoltare intercomunitară şi încă cel puţin 4 membri aleşi din rândul membrilor adunării generale a Asociaţiei, desemnaţi prin vot secret.

Sunt numiți în calitate de membri ai Consiliului Director: – Primarul comunei Golești; – Primarul comunei Bolotești; – Primarul comunei Vărteșcoiu; Primarul comunei Vulturu.

Controlul financiar al Asociației
Controlul financiar intern al Asociaţiei este asigurat de o comisie de cenzori formată din minimum 3 membri, desemnaţi de Adunarea generală dintre membrii adunării sau aleşi din cadrul altor categorii de personal, pentru o perioadă de patru ani, cu posibilitatea prelungirii.

Comisia de cenzori are atribuțiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr.246/2005.